آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/7/6

جذب و فرآیند تصمیم گیری دانشجویان بین المللی: مطالعه موردی انتخاب یک کشور میزبان و موسسه دانشگاهی توسط دانشجویان بین المللی



جذب و فرآیند تصمیم گیری دانشجویان بین المللی: مطالعه موردی انتخاب یک کشور میزبان و موسسه دانشگاهی توسط دانشجویان بین المللی

 

اونی الکارزون[1]، دکتری آموزش، گروه مشاوره، بزرگسالان و آموزش عالی

 دانشگاه ایلینوی شمالی، 2015 خورخه جِریا، مدیر

 

چکیده

هدف از این مطالعه موردی کیفی شناسایی عواملی بود که بر تصمیم دانشجویان بین‌المللی برای انتخاب ایالات متحده به عنوان کشور میزبان و دانشگاه منطقه‌ای[2](RU)  به عنوان مؤسسه میزبان خود تأثیر گذاشت. سوال اصلی پژوهشی این مطالعه این بود: چگونه دانشجویان بین المللی ایالات متحده را به عنوان کشور میزبان خود و دانشگاه منطقه‌ای را به عنوان موسسه میزبان خود انتخاب کردند؟ در این مطالعه از روش نمونه گیری گلوله برفی برای جذب 18 شرکت کننده که دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه منطقه‌ای بودند استفاده شد.

این مطالعه پژوهشی برای درک فرآیند تصمیم گیری دانشجویان بین المللی در انتخاب کشور میزبان و موسسه میزبان، از عوامل فشار-کشش به عنوان چارچوبی برای هدایت مطالعه استفاده می کند. عوامل فشار در داخل کشور یا کشورهای فرستنده و عوامل کششی در داخل کشور میزبان و موسسه میزبان (در این مورد، ایالات متحده و  دانشگاه منطقه‌ای) عمل می کنند. این مطالعه موردی کیفی ادبیات پژوهش مربوطه را به منظور پر کردن شکاف در تحقیق با شناسایی عواملی که دانشجویان بین‌المللی را برای انتخاب کشور میزبان و مؤسسه دانشگاهی تحت تأثیر قرار می‌دهند، به نحوی انتقادی مورد بازنگری قرار می دهد.

در این پژوهش روش های گردآوری داده ها شامل مصاحبه های نیمه ساخت-یافته، تحلیل اسناد، داده های جمعیت شناختی و تأملات محقق می باشد. از شرکت کنندگان خواسته شد، در مصاحبه های نیمه ساخت-یافته، توضیح دهند که چگونه ایالات متحده را به عنوان کشور میزبان خود و دانشگاه منطقه ای را به عنوان موسسه میزبان خود انتخاب کردند، با چه چالش هایی در طول فرآیند جذب و تصمیم گیری مواجه شدند، و چه عواملی بر تصمیم نهایی آنها تأثیر گذاشت. تجزیه و تحلیل داده ها عواملی را نشان می دهد که بر تصمیم شرکت کنندگان برای انتخاب ایالات متحده به عنوان کشور میزبان و دانشگاه منطقه ای به عنوان موسسه میزبان خود تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از: نظام آموزشی در کشور خود؛ کارگزاران آموزشی و مراکز اطلاع رسانی؛ رویاهای زنان در مقابل محدودیت های اجتماعی؛ آموزش عالی در ایالات متحده؛ زبان انگلیسی، فرهنگ، محیط زیست و اقتصاد ایالات متحده؛ فرآیند ویزا؛ موقعیت و مجاورت جغرافیایی؛ کارگزاران حامی؛ فناوری (وب سایت دانشگاه و رسانه‌های اجتماعی)؛ ویژگی های موسسه میزبان؛ ایمنی؛ و اعضای هیئت علمی (تعامل و جذب)

 


 


[1] Awni Alkarzon

[2] Regional University


دانلود مقاله