افزایش جذب دانشجویان بین المللی در آموزش عالی: تمرکز بر منطقه خاورمیانه
چکیده
این مقاله مروری کوتاه بر چندین جنبه مربوط به جذب دانشجویان بین المللی با تمرکز بر موسسات آموزش عالی مستقر در بریتانیا را ارائه می دهد. افزون بر این، سایر جنبههای کلیدی به طور خلاصه بررسی میشوند، مانند تفاوتهای فرهنگی، نقشی که جوامع دانشگاهها میتوانند در تعامل بیشتر با دانشجویان بینالمللی و تسهیل روند مشارکت دانشجویان بینالمللی، نیاز دانشجویان از نظر سازگارى با محيط و همچنین سایر حمایتهای داخلی کلیدی که باید ارائه شود، و به رسمیت شناختن از جانب وزارتخانههای آموزش عالی در خارج از کشور ایفا کنند. این مقاله بیشتر بر دانشجویان بینالمللی که از خاورمیانه میآیند به عنوان یک مطالعه موردی متمرکز است که قادر است نمونهای از شیوههایی را ارائه دهد که میتواند توسط مؤسسات آموزش عالی مستقر در بریتانیا و غیر بریتانیا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله چندین توصیه راهبردی کلیدی را برای افزایش جذب دانشجویان بین المللی ارائه می کند. این مقاله بر اساس منابع ثانویه مانند مقالات آکادمیک و حرفهای، گزارشها و سیاستهای سازمانی و چندین آژانس ملی و بینالمللی ارائهدهنده آمار همچون آژانس آمار آموزش عالی[4] (HESA) و رتبهبندی دانشگاههای جهانی کیو اس[5] است.
واژگان کلیدی: جذب دانشجویان، دانشجویان بین المللی، خاورمیانه.
[1] Husam Helmi
* دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشگاه ولز ترینیتی سنت دیوید. انگلستان، ایمیل: h.alharahsheh@uwtsd.ac.uk
[2] Abraham Pius
* دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشگاه آردن، انگلستان، ایمیل: apius@arden.ac.uk
[3] Imad Guenane
* دانشکده تجارت و مهمان نوازی، کالج هنرهای معاصر لندن، بریتانیا. ایمیل: Imad.Eddine@lcca.org.uk
[4] Higher Education Statistics Agency
[5] QS World University Rankings
جذب و فرآیند تصمیم گیری دانشجویان بین المللی: مطالعه موردی انتخاب یک کشور میزبان و موسسه دانشگاهی توسط دانشجویان بین المللی
افزایش جذب دانشجویان بین المللی در آموزش عالی: تمرکز بر منطقه خاورمیانه
جذب دانشجوی بین المللی: چرا ما دومی نیستیم؟
جذب دانشجویان بین المللی از طریق فناوری: در حال تغییر و تغییر ناپذیر
بین المللی سازی[1] آموزش عالی: تحلیل مقایسه ای بین کانادا و امارات متحده عربی (UEA)