آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/7/6

جذب دانشجوی بین المللی: چرا ما دومی نیستیم؟



جذب دانشجوی بین المللی:

چرا ما دومی نیستیم؟

 

این گزارش به طور مشترک توسط دانشگاه های بین المللی انگلستان و IDP Connect تهیه شده است.

تیم ویراستاری (تحریریه)

جذب دانشجوی بین‌المللی به طور فزاینده‌ای در حال رقابتی شدن است و اگرچه بریتانیا همچنان در سال 2018 در رتبه دوم محبوب‌ترین مقصد تحصیلی در سراسر جهان قرار داشت، جایگاه آن آسیب‌پذیر شده است. بریتانیا نسبت به استرالیا که رتبه سوم را به خود اختصاص داده است تنها برتری اندکی دارد و بین سال‌های 2010 تا 2018 سهم بازار را در 16 کشور از 21 کشور و منطقه فرستنده برتر از دست داده است.

 

چکیده اجرایی

این گزارش که با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی بریتانیا[1] (UUKi) و IDP Connect صورت گرفته است، بررسی می‌کند که چرا بریتانیا در کشورهای برگزیده عملکرد ضعیفی دارد و چگونه می‌تواند به مقصد تحصیلی جذاب‌تری برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. این گزارش انگلستان و مقاصد تحصیلی رقیب را بر اساس سیاست‌های آنها در رابطه با دانشجویان بین‌المللی مقایسه می‌کند، مروری بر محیط‌های کلان و استراتژی‌های توسعه کشورهای فرستنده ارائه می‌کند، و عواملی را که بر تصمیم‌گیری‌های دانشجویان در مقاصد تحصیلی تأثیر می‌گذارند، تجزیه و تحلیل می‌کند. در نهایت، این گزارش توصیه‌هایی را برای مؤسسات آموزش عالی بریتانیا، بخش وسیع‌تر و دولت بریتانیا ارائه می‌کند مبنی بر اینکه چگونه می‌توانیم تلاش‌های خود را برای حمایت از تلاش‌های جذب بریتانیا به بهترین نحو ترکیب کنیم و به هدف استراتژی آموزش بین‌المللی مبنی بر تنوع بخشیدن به بازارهای جذب و افزایش شمار دانشجویان بین‌المللی در این کشور به حداقل 600000 تا سال 2030 دست یابیم. این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های کمی داده‌های مرتبط با HESA  و یونسکو، و همچنین مصاحبه‌های عمیق کیفی و گروهی متمرکز با دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و عوامل جذب از هشت کشور: برزیل، هند، اندونزی، نیجریه، پاکستان، عربستان سعودی، کره جنوبی و ویتنا است.

 


 


[1] Universities UK International


دانلود مقاله