آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/7/6

بین المللی سازی[1] آموزش عالی: تحلیل مقایسه ای بین کانادا و امارات متحده عربی (UEA)



بین المللی سازی[1] آموزش عالی: تحلیل مقایسه ای بین کانادا و امارات متحده عربی (UEA)

 

ایفره عارف[2]

پایان نامه ارائه شده به دانشکده تحصیلات تکمیلی و پسا دکتری

کارشناسی ارشد هنر

دانشگاه کارلتون

اتاوا، انتاریو

 

چکیده

کانادا و امارات با سیاست‌های موافق مهاجرت و فرصت‌های تجاری متنوع، دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌کنند و خود را به عنوان قطب های آموزشی برجسته و نیروی کار معرفی می‌کنند. این مطالعه با بهره گیری از نقطه نظر شهروندی، انگیزه‌های دانشجویان بین‌المللی را که امارات و کانادا را به عنوان مقاصد تحصیلی در نظر می‌گیرند، مقایسه می‌کند. من داده های تبلیغاتی مختلفی را که دانشجویان بین‌المللی آینده را هدف قرار می‌دهند، با استفاده از تحلیل گفتمان خط‌مشی انتقادی جهت استخراج کدهای موضوعی ذخیره‌شده در NVivo تجزیه و تحلیل می‌کنم. مشوق هایی که توسط دولت ها به دانشجویان بین المللی ارائه می شود، ارتباط تنگاتنگی با انگیزه های دانشجویان دارد. امارات متحده عربی دانشجویان بین المللی را برای ایجاد سرمایه انسانی به عنوان ساکنان موقت حفظ می‌‌کند، کانادا آنها را به عنوان ساکنان موقت در حال انتقال به اقامت دائم طبقه بندی می‌کند. این دو زمینه بر فرصت‌های کاری متفاوت، نقش‌ها برای جذب طرف ثالث و مشاوره تأکید دارند. چارچوب شهروندی بینش هایی را در مورد انگیزه های دانشجویان بین المللی و آرزوهای بلندمدت ارائه می دهد، در حالی که مشاوران مهاجرت پیرامون استثمار ابراز نگرانی می‌کنند. تحقیقات بیشتر در مورد تجربیات دانشجویان بین‌المللی می‌تواند از اثربخشی مشوق‌ها و سهم آنها در توسعه کشورهای میزبان حکایت کند.

 


 


[1] Internationalization

[2] Ifrah Arif


دانلود مقاله