اهمیت جذب و حفظ دانشجویان بین المللی
بیل مک کیبن[1]
دانشگاه ایالتی موری
پایان نامه ارائه شده به هیئت علمی دانشکده آموزش و خدمات انسانی، گروه مطالعات آموزشی، راهنمایی و مشاوره در دانشگاه ایالتی موری
چکیده
افت پیوسته در ثبت نام در میان موسسات تحصیلات تکمیلی و کاهش بودجه آموزشی، هم در سطح ایالتی و هم در سطح فدرال، باعث شده است که این موسسات به دنبال منابع درآمد جایگزین باشند. با توجه به اینکه موسسات تحصیلات تکمیلی برای بقای مالی با مشکل مواجه هستند، ثبت نام بین المللی به کانون آموزش عالی تبدیل شده است. هدف از این مطالعه ارائه درک بهتری از اهمیت جذب و حفظ دانشجویان بین المللی است. این پژوهش از یک رویکرد پدیدارشناختی بهره گرفته و برای ارائه چارچوب مفهومی پژوهش از معرفت شناسی استفاده شده است. برای انجام این پژوهش از روش های کیفی استفاده شد. مجموعهای از مصاحبههای نیمه ساخت یافته دادههای این مطالعه را فراهم نمود و از گروهی از مدیران آموزش عالی جمعآوری شد. نتایج حاصل از دادهها کدگذاری شدند و مضامین نوظهور از روی دادهها شناسایی شدند. مضامین حاصل از داده ها، آگاهی در باب نحوه نگرش مدیران و مؤسسات به تأثیر دانشجویان بین المللی بر مؤسسات تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند. اگرچه پنج شرکتکننده از پنج مؤسسه جداگانه در این مطالعه شرکت کردند، پاسخهای شرکتکنندگان نحوی چشمگیری مشابه بود. با توجه به دیدگاه های مشابه شرکت کنندگان در مورد دانشجویان بین المللی، مفاهیم و توصیه های این مطالعه می تواند بینش ارزشمندی را برای مدیران و موسسات تحصیلات تکمیلی ایالات متحده ارائه دهد.
[1] Bill McKibben
جذب و فرآیند تصمیم گیری دانشجویان بین المللی: مطالعه موردی انتخاب یک کشور میزبان و موسسه دانشگاهی توسط دانشجویان بین المللی
افزایش جذب دانشجویان بین المللی در آموزش عالی: تمرکز بر منطقه خاورمیانه
جذب دانشجوی بین المللی: چرا ما دومی نیستیم؟
جذب دانشجویان بین المللی از طریق فناوری: در حال تغییر و تغییر ناپذیر
بین المللی سازی[1] آموزش عالی: تحلیل مقایسه ای بین کانادا و امارات متحده عربی (UEA)