دانشگاه بریتیش کلمبیا و جذب دانشجوی بین المللی دانشگاه تورنتو: ادامه روایت چندفرهنگی کانادا؟
بت پاتریک[1]
دانشگاه بریتیش کلمبیا
چکیده
هدف از این تحقیق، بررسی این موضوع است که چگونه امر جذب دانشگاه های کانادا و مواد تبلیغاتی از روایت متصور کانادا به عنوان یک کشور چندفرهنگی استفاده می کند تا در رقابت جهانی برای ثبت نام دانشجویان بین المللی، موسسه خود را متمایز سازد. این تحقیق زبان و برداشت ها را در مجموع 10 ویدیوی تبلیغاتی و 4 وبسایت (به تعداد 14 ماده تبلیغاتی) از دو مطالعه موردی دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه تورنتو تجزیه و تحلیل میکند. این مطالعه نشان میدهد که هم دانشگاه بریتیش کلمبیا و هم دانشگاه تورنتو در جذب دانشجویان بینالمللی، از عناصر روایت چندفرهنگی مانند شفافیت سیاستهای مهاجرت، حفظ هویت فرهنگی در یک جامعه گستردهتر، و تاکید بر تنوع در داخل موسسه استفاده میکنند. روایت چند فرهنگگرایی[2] از طریق پیامهای تکراری در ویدیوهای تبلیغاتی، مانند «خودت باش» و این ایده که هیچ راهی برای «کانادایی بودن» وجود ندارد، نشان داده میشود. با این حال، در همان زمان، زبان تکراری در ویدیوها همچنین درباره ایده «سازگاری» و «پیدا کردن جامعه خود» و ارتقای جایگاه خود در جامعه گستردهتر کانادا بحث میکند. افزون بر این، یافتهها استراتژیهای بازاریابی موسسات بزرگتر کانادا و حذف روابط بین دانشجویان بینالمللی و داخلی در مواد تبلیغاتی را نشان میدهند.
[1] Beth Patrick
[2] Multiculturalism
جذب و فرآیند تصمیم گیری دانشجویان بین المللی: مطالعه موردی انتخاب یک کشور میزبان و موسسه دانشگاهی توسط دانشجویان بین المللی
افزایش جذب دانشجویان بین المللی در آموزش عالی: تمرکز بر منطقه خاورمیانه
جذب دانشجوی بین المللی: چرا ما دومی نیستیم؟
جذب دانشجویان بین المللی از طریق فناوری: در حال تغییر و تغییر ناپذیر
بین المللی سازی[1] آموزش عالی: تحلیل مقایسه ای بین کانادا و امارات متحده عربی (UEA)