آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/7/1

بین المللی سازی آموزش عالی در مکزیک: پیشرفت و چالش ها



بین المللی سازی آموزش عالی در مکزیک: پیشرفت و چالش ها

جوسلین گاسل آویلا*[1]

دانشگاه گوادالاخارا

 

چکیده

رهبران آموزش عالی امروزه به مبرم بودن توسعه یک استراتژی بین المللی برای مؤسسات خود آگاه هستند، اما اغلب فاقد دانش و دیدگاه لازم برای اطلاع از تصمیم گیری مناسب هستند. دانشجویان در حال فارغ التحصیل شدن در یک محیط بین المللی بیش از پیش یکپارچه ای هستند که ضمن ارائه فرصت های هیجان انگیز، چالش های زیادی را نیز به همراه دارد. موسسات باید محیط‌های آموزشی ایجاد کنند که در آن دانشجویان شروع به ارزیابی پیچیدگی یکپارچگی جهانی کنند، اما همچنین مهارت‌هایی را برای هدایت موفقیت‌آمیز آن توسعه دهند. اعضای هیئت علمی به دنبال فرصت هایی برای تشریک مساعی با همکاران در کشورهای دیگر، توسعه برنامه های دانشگاهی هماهنگ شده در سطح جهانی، و گسترش شبکه های تحقیقاتی و پروژه های مشترک هستند. گسترش و ابتکارات بین المللی فرهنگ سازمانی را غنی می سازد، اما باید بر اساس اطلاعات و تحلیل مناسب باشد.

این مجموعه منعکس کننده یک همکاری استراتژیک بین شورای آمریکایی آموزش[2] (ACE) و مرکز آموزش عالی بین المللی[3] (CIHE) در دانشکده بوستون[4] است. هر خلاصه برای ارائه یک دید کلی مختصر از مسائل جاری در آموزش عالی بین المللی طراحی شده است و شامل مقالاتی به قلم محققان، سیاست گذاران و متخصصان برجسته است. در نهایت، این مجموعه برای کمک به مدیریت بالادستی در توسعه مجموع دانش اطلاع رسانی استراتژی نهادی طراحی شده است.


 


* جوسلین گاسل آویلا، محقق و معاون رئیس دانشکده علوم اجتماعی و انسانی در دانشگاه گوادالاخارا (مکزیک) است. او همچنین هماهنگ کننده عمومی رصدخانه یونسکو برای بین المللی سازی و شبکه های آموزش عالی برای آمریکای لاتین و کارائیب است. ایمیل: jgacelav@gmail.com

[1] Jocelyne Gacel-Avila

[2] American Council on Education

[3] American Council on Education

[4] Boston


دانلود مقاله