آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/22

رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها



رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها

ایان مایکل[1]*         

ایان مایکل مدرس بازاریابی در دانشکده هتلداری، گردشگری و بازاریابی در دانشگاه ویکتوریا، ملبورن، استرالیا است. او در حال حاضر در آخرین مراحل تکمیل دکترای مدیریت کسب و کار (DBA) است. علایق تحقیقاتی ایان شامل مدیریت برند، رفتار آنلاین مصرف کننده، بازاریابی گردشگری و بازاریابی بین فرهنگی است. وی قبل از ورود به دانشگاه به مدت 18 سال در صنعت در بخش های تبلیغاتی، دارویی و گردشگری در استرالیا و آسیا کار کرده است.

آنونا آرمسترانگ[2]

آنونا آرمسترانگ، معاون مرکز تحقیقات حاکمیت شرکتی بین المللی در دانشکده تجارت و حقوق دانشگاه ویکتوریا است. وی عضو انجمن روانشناسی استرالیا است؛ یکی از اعضای مؤسسه استرالیایی مدیران شرکت است و در حال حاضر به عنوان عضو فعال شورای ویکتوریا مؤسسه مدیریت عمومی و شورای مشورتی پیشگیری از جرم در وزارت دادگستری ویکتوریا محسوب می‌شود. وی در زمینه‌های مورد علاقه‌ی پژوهشی‌اش آثاری چون: ارزیابی، حاکمیت و بازاریابی را منتشر کرده است

 

برایان کینگ[3]

برایان کینگ، استاد و رئیس دانشگاه هتلداری، گردشگری و بازاریابی در دانشگاه ویکتوریا است. برایان یکی از سردبیر مشترک مجله گردشگری، فرهنگ و ارتباطات و مشاور اجرایی مجله بازاریابی در تعطیلات است. علایق پژوهشی او شامل پیوندهای گردشگری/ مهاجرت، بازاریابی مقصد، نقش بازاریابی در برنامه ریزی گردشگری و پایداری فرهنگی است

چکیده

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که به چه دلیل دانشجویان بین المللی مقصد تحصیلی انتخابی خود را برمی‌گزینند. همچنین رفتار آنها را به عنوان گردشگر در حین تحصیل و اینکه آیا آنها میزبان دیدار دوستان یا اقوام و مشارکت اقتصادی کلی آنها هستند بررسی می کند. نمونه شامل 600 دانشجوی بین المللی بود که در موسسات آموزش عالی در ملبورن استرالیا تحصیل می کردند که 219 نفر از آنها پاسخ دادند. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با متغیرهای کلیدی شناسایی شده به عنوان کشور مبدا، جنسیت و دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. سوالات اصلی عبارتند از: عواملی که دانشجویان را ترغیب به تحصیل در استرالیا کرد چه بودند؟ چگونه در طول تحصیل با مقاصد و جاذبه های گردشگری آشنا شدند؟ چه جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری محبوب‌تر بودند؟ مشخص شد که تبلیغات شفاهی مهمترین وسیله ارتباطی در انتخاب مقصد آموزشی است. بیشتر سفرهای انجام شده در طول دوره ثبت نام برای مقاصد خصوصی بوده است. محبوب ترین جاذبه ملبورن بازار ملکه ویکتوریا[4] و جاده بزرگ اقیانوسی[5] محبوب ترین جاذبه در سراسر ایالت بود. این مطالعه همچنین نشان داد که فعالیت‌های مرتبط با گردشگری که توسط دانشجویان خارج از کشور انجام می‌شود، تقریباً 8.2 میلیون دلار به اقتصاد ایالت ویکتوریا کمک کرده است. اگر هزینه‌های دیدار دوستان و اقوام (VFR) را نیز در نظر بگیرید، این رقم بیش از دو برابر می‌شود و به حدود 17.2 میلیون دلار استرالیا می‌رسد.

کلمات کلیدی: بین المللی، دانشجویان، بازدید از دوستان و بستگان (VFR)، مقصد ویکتوریا - استرالیا، آموزش، رفتار


 


[1] Ian Michael

* دانشکده هتلداری، گردشگری و بازاریابی، دانشگاه ویکتوریا، صندوق پستی 14428، شهر ملبورن، 8001، استرالیا، تلفن: + 61 3 9688 4638; فکس: +61 3 9688 4931; پست الکترونیکی: Ian.Michael@vu.edu.au

[2] Anona Armstrong

[3] Brian King

[4] Queen Victoria Market

[5] Great Ocean Road


دانلود مقاله