تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
میهو ایریاما[1]
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه تسوکوبا (ژاپن)
کِیکو سوگیموتو[2]
دانشکده پزشکی، دانشگاه تسوکوبا (ژاپن)
چکیده
این مطالعه با هدف درک تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن با بررسی عوامل مرتبط با مهارت زبان ژاپنی آنها انجام شد. در مجموع هفتاد و نه دانشجوی بین المللی در مقطع کارشناسی به نظرسنجی آنلاین پاسخ دادند. در زمینه تجزیه و تحلیل، آمار توصیفی و دو متغیره برای همه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی، از جمله دانشجویان JEP (برنامه کارشناسانه ژاپن[3]) که به زبان ژاپنی آموزش دیده بودند، انجام شد. در آمار دو متغیره، رابطه بین مهارت زبان ژاپنی در مقایسه با جمعیت شناسی، معدل (معدل تحصیلی[4])، زندگی دانشجویی و وضعیت سلامت مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه، دو نکته زیر آشکار شد: الف) در بین تمام دانشجویان بینالمللی، آنهایی که مهارت زبان ژاپنی پایینتری داشتند، در درک مطالب درسی، داشتن مشاغل پاره وقت، قرار گرفتن در کلاسهای بالاتر با مشکل بیشتری مواجه بودند، و کیفیت خواب پایینتری داشتد؛ در میان داشجویان JEP، آنهایی که تسلط زبان ژاپنی کمی داشتند معدل پایینتری داشتند. بنابراین، مهارت زبان ژاپنی دانشجویان بینالمللی در برنامههای مدرک لیسانس به نمرات، مشاغل پاره وقت و کیفیت خواب، به ویژه معدل دانشجویان JEP، مرتبط است. جهت حمایت از این دانشجویان، ارائه آموزش مستمر و جامع زبان ژاپنی، از جمله حمایت از سبک زندگی و یادگیری از زمان پذیرش تا فارغ التحصیلی امری ضروری است.
کلیدواژه ها: دانشجویان بین المللی، برنامه های مقطع کارشناسی، مهارت زبان ژاپنی، عوامل مرتبط، پرسشنامه
[1] Miho IRIYAMA
[2] Keiko SUGIMOTO
[3] Japan-Expert Program
[4] Grade Point Average
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن