احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن
لوسیا کانورا فلورس[2]، S2710455
M12: پایان نامه کارشناسی، روانشناسی
استاد راهنمای اول: وای. نَمِر[3]
استاد راهنمای دوم: کِی تونیس[4]
ژوئن 2024
چکیده
در دهههای گذشته، اکثر دانشگاههای اروپایی با پذیرش و تشویق دانشجویان بینالمللی بیشتر برای تحصیل آموزش عالی خود در خارج از کشور، محیط آموزشی خود را بینالمللیسازی کردهاند. یکی از متنوع ترین مؤسسات اروپایی فرهنگی، هلند است به نحوی که هجوم دانشجویان غیر هلندی ب در دانشگاه های تحقیقاتی به میزان 40 درصد افزایش یافته است. افزون بر این، بخش بزرگی از زندگی دانشجویی در دانشگاههای هلند را انجمنهای دانشجویی و تحصیلی (برای دانشجویان هلندی و غیرهلندی) تشکیل میدهند. تمرکز این مطالعه بر روی دانشجویان بین المللی در یک دانشگاه تحقیقاتی خاص در هلند (دانشگاه توئنته) خواهد بود. برای درک اینکه چه چیزی باعث میشود دانشجویان بینالمللی احساس کنند که به انجمن تعلق دارند (و ادغام فرهنگی و اجتماعی آنها را تسهیل میکند)، این مطالعه بر یافتن عناصر مختلف دخیل در احساس تعلق دانشجویان بینالمللی تمرکز دارد. این مطالعه یک رویکرد کیفی مبتنی بر مصاحبه و گروههای متمرکز با گروههای مختلف دانشجویان دانشگاه دانشگاه توئنته و اعضای انجمنها و همچنین تحلیل موضوعی بعدها جهت کدگذاری و رونویسی دادهها را در اتخاذ نمود. عناصر یافت شده عبارت بودند از: کنش گرایی[5]، فشار، تنوع فرهنگی، زبان، امکانات اجتماعی و مجاورت فیزیکی. برخی از این یافتهها را میتوان در محیط دانشگاه توئنته تفسیر نمود، مانند عامل الکل، نقش اتاق انجمن یا نیاز به زبانی فراگیرتر در انجمنهای دانشگاه توئنته برای تنوع فرهنگی و ادغام بیشتر. افزون بر این، رابطه بررسی شده بین احساس تعلق و کنش گرایی می تواند در تحقیقات بیشتر برای کمک به حل کمبود دانشجویان بین المللی در کنش گرایی هلندی مورد استفاده قرار گیرد. به طور مشابه، استفاده از نمونه وسیعتری از دانشجویان در تحقیقات بیشتر برای فرصت بهتر تعمیم، سودمند خواهد بود. در نهایت، عوامل اصلی احساس تعلق عبارتند از: فشار اجتماعی، تنوع فرهنگی، زبان، امکانات اجتماعی گسترده و مجاورت فیزیکی بین اعضای انجمن.
[1] University of Twente
[2] Lucía Canora Flores
[3] Y.Namer
[4] K.Tönis
[5] Activism
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن