آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/22

گزارش ملی مجارستان در مورد مهاجرت دانشجویان بین المللی به اتحادیه اروپا



 

گزارش ملی مجارستان در مورد مهاجرت دانشجویان بین المللی به اتحادیه اروپا

 

چکیده اجرایی

هدف عینی این مطالعه ارائه یک مرور کلی از وضعیت فعلی دانشجویان خارجی در مجارستان، استراتژی‌های ملی مرتبط، سوء استفاده از مجوزهای اقامت به منظور تحصیل، ارائه وضعیت واقعی مربوط به دانشجویان خارجی در مجارستان، و همچنین ارزیابی وضعیت فعلی که در بالا ذکر شد است. این مطالعه مروری بر قوانین ملی مربوطه، استراتژی‌های ملی مرتبط در مورد دانشجویان خارجی و همچنین روش‌های قرار گرفتن در معرض سوء استفاده در مورد مجوزهای اقامت به منظور تحصیل و مدارک جعلی ارائه می‌کند. این مطالعه یک تجزیه و تحلیل جامع در مورد تمایلات سوء کاربرد اخیر و واقعی و بهترین شیوه های ملی ایجاد شده برای مقابله با این پدیده ها ارائه می دهد.

در فصل 1 مفاهیم و تعاریف اساسی ارائه خواهد شد، به عنوان مثال چه کسی تبعه کشور ثالث در نظر گرفته می شود، در صورت پوشش تحصیلی و همچنین تعریف آموزش عالی و موسسه آموزش عالی، چه مجوزی برای اقامت در نظر گرفته می شود.

در فصل 2 ساختار نظام آموزشی مجارستان و همچنین ارتباط دانشجویان خارجی با این ساختار ارائه خواهد شد.

در فصل 3 مهمترین مقررات مهاجرتی حاکم بر ورود و اقامت اتباع کشورهای ثالث که در مجارستان دنبال تحصیل هستند، تشریح خواهد شد. در همان فصل می توان اطلاعات زمینه ای در مورد تکنیک های سوء کاربرد توسط اتباع کشورهای ثالث که در مجارستان دنبال تحصیل می کنند، وضعیت فعلی مجارستان، روش های مبتنی بر شواهد و مقامات ذیصلاح یافت.

فصل 4 مسائل همکاری فراملی مجارستان را در مورد دانشجویان خارجی در سطوح دوجانبه و چندجانبه ارائه می کند، در حالی که فصل 5 تأثیرات دانشجویان خارجی بر مجارستان را تشریح می کند. فصل 6 خلاصه ای از یافته های این مطالعه را شامل می شود.

 


دانلود مقاله