تحرک دانشجویان بین المللی و بین المللی سازی[1] آموزش عالی در مجارستان و چین: یک تحلیل مقایسه ای
فِی فِی وانگ[2]
موسسه ارتقای سلامت و علوم ورزشی، دانشکده آموزش و روانشناسی، دانشگاه اِتوش لورند اِلته، بوداپست، مجارستان
نوسنده مسئول: ایمیل: feifei.wang@ppk.elte.hu
یی وانگ[3]
بخش مراقبت های ویژه، بیمارستان نخست دانشگاه پکین، پکن، چین
چکیده
رقابت جهانی در حال حاضر در حال تغییر شکل آموزش عالی در سراسر جهان است. مؤسسات آموزش عالی مجارستان و چین به طور فزاینده ای منابع را به سمت توسعه آموزش عالی جهت ترویج بین المللی سازی آموزش عالی سوق میدهند. مطالعات اندکی مبنی بر تفاوت های بین بین المللی سازی آموزش عالی مجارستان و چین انجام شده است. در چند سال گذشته، دولتهای مجارستان و چین شروع به اولویتبندی افزایش تحرک دانشجویان بینالمللی برای افزایش رقابتپذیری کشورها در سطح جهانی کردهاند. این مقاله به ترسیم تعریف بین المللی سازی آموزش عالی می پردازد تا درک جامعی از این اصطلاح ارائه کند. این مقاله همچنین به طور خلاصه پیشینه آموزش عالی در مجارستان و چین را تشریح می کند و عوامل تعیین کننده بین المللی سازی آموزش عالی بین دو کشور را به ویژه با تمرکز بر بستر تحرک دانشجویان بین المللی مقایسه می کند. این مقاله به خلاصه کردن و مقایسه شاخص های بین المللی سازی آموزش عالی بین مجارستان و چین می پردازد. این مقاله به درک بهتر توسعه بین المللی سازی آموزش عالی در مجارستان و چین کمک می کند
کلمات کلیدی: بین المللی سازی، آموزش عالی، دانشجویان بین المللی، آموزش بین المللی، تحرک دانشجویی
[1] Internationalization
[2] Feifei Wang
[3] Yi Wang
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن