ايالت كنتاكي را میخواهی؟» "... نه متشکرم، اشتیاقی ندارم.": مطالعه موردی انتخاب دانشجوی بین المللی در آموزش عالی
ووتر ون آلبیک[1]
پایان نامه
دانشگاه تحصیلات تکمیلی
دانشگاه کِنتاکی غربی، Wouter.VanAlebeek@wku.edu
چکیده
به منظور جذب دانشجویان بین المللی، مهم است که بدانیم چرا دانشجویان یک موسسه خاص را انتخاب می کنند و فرآیند انتخاب را به چه نحوی تجربه می کنند. افزون بر این، به نظر می رسد در مورد چارچوب مفهومی برای انتخاب دانشکده دانشجویان بین المللی و اینکه چگونه ممکن است با مدلی که برای سازماندهی تجربیات انتخاب دانشکده دانشجویان داخلی استفاده می شود متفاوت باشد، توافق محدودی بین محققان وجود دارد. هدف از این مطالعه موردی کیفی، دستیابی به بینشی در باب مراحل انتخاب دانشکده دانشجویان بینالمللی از طریق آزمایش گسترش مدل نظری Hossler و Gallagher (1987) است که عوامل فشار و کشش مربوط به تصمیم برای تحصیل در سطح بینالمللی را اضافه میکند. برای انجام این کار، من به این سوال پاسخ دادم که چرا دانشجویان بین المللی تحصیل در یک دانشگاه منطقه ای در ایالات متحده را انتخاب می کنند. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که خانواده، مشاوران، هزینه، محیط، کیفیت، دیدگاه ها، برنامههای تحصیلی، پذیرش و زبان به ترتیب بر انتخاب دانشکده دانشجویان بینالمللی تأثیر میگذارند. این عوامل بر توانایی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور و در نوع خاصی از مؤسسه در مرحله مستعد شدگی تأثیر می گذارد؛ آنها بر فهرست کشورها و مؤسسات بالقوه در مرحله جستجو تأثیر می گذارند؛ و در مرحله انتخاب از یک کشور و یک موسسه حمایت میکنند. تصمیم به انتخاب دانشکده یک فرآیند چند متغیره است که در آن یک عامل ممکن است تاثیرگذارتر از عامل دیگر باشد، اما همه عوامل میتوانند دانشجو را از تصمیم خاصی به سمت انتخاب یک کشور یا موسسه بکشانند.
[1] Wouter Van Alebeek
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن