آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/22

بین المللی سازی در آموزش عالی مجارستان. تحولات اخیر و عوامل دستیابی به گستره دید بهتر جهانی



بین المللی سازی در آموزش عالی مجارستان. تحولات اخیر و عوامل دستیابی به گستره دید بهتر جهانی*

جودیت لانرت*[1]

مدیریت دانش و مرکز تحقیقات آموزشی تی تودوک، بوداپست، مجارستان

 

آندراس درنی[2]

موسسه تحقیقات و توسعه آموزشی مجارستان، بوداپست، مجارستان

چکیده

نویسندگان نتایج اصلی یک تحقیق انجام شده در سال 2017 را ارائه می دهند. در باب مسائل و ابعاد مختلف بین المللی سازی[3] در بین دانشگاه های مجارستان، داده های تجربی گسترده ای جمع آوری شده است. دانشگاه های مقطع دکتری نیز تحت پوشش قرار گرفته اند. تجزیه و تحلیل داده ها ویژگی های محلی و نظام مند بین المللی سازی را آشکار نمود. دانشگاه های مجارستان در توسعه بین المللی سازی خود متنوع هستند. چهار مرحله توسعه بین المللی سازی در سطح نهادی با ترسیم عوامل داخلی و خارجی و همچنین کمی و کیفی بررسی می شود. پیشرفته‌ترین دانشگاه‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که از آنجا می‌توان از معیارهای کمی به معیارهای کیفی به منظور توسعه بیشتر تغییر مسیر داد.

 

کلیدواژه ها 

آموزش عالی، پیشرفت تحصیلی، ارزشیابی آموزشی، مراحل بین المللی سازی، دانشجویان بین المللی، برنامه های زبان های خارجی، الگوهای تحرک دانشجویان


 


* نسخه قبلی مقاله در چهارمین کنفرانس همکاری آموزش عالی اروپای مرکزی (CEHEC) -آموزش عالی در اروپای مرکزی و شرقی: مسیرهای ملی، منطقه ای و اروپایی (12 تا 13 آوریل 2018، بوداپست) ارائه شد. در این مقاله، نویسندگان با استفاده از اطلاعات و داده‌های دو پروژه تحقیقاتی اخیراً ارائه شده نشام می‌دهند که آموزش عالی مجارستان در فرآیند جهانی بیش از پیش شدید بین‌المللی سازی کجا قرار دارد و با چه نوع چالش‌هایی مواجه است. دو پروژه: "دانشجویان بین المللی در موسسات آموزش عالی مجارستان" و "بین المللی سازی دانشگاه های مقطع دکترا در مجارستان" توسط بنیاد عمومی TEMPUS در چارچوب پروژه EFOP-3.4.2-VEKOP-15-2015-00001 تامین مالی شد.

* نویسنده مسئول. پست الکترونیکی: lannert.judit@t-tudok.hu

[1] JUDIT LANNERT

[2] ANDRAS DERENYI

[3] Internationalization


دانلود مقاله