آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/17

دانشجویان بین المللی در نروژ: رضایت، مقابله و شبکه های اجتماعی



دانشجویان بین المللی در نروژ: رضایت، مقابله و شبکه های اجتماعی

یانکه ویرز- جنسن[1]*

 

چکیده

در این مقاله تجربیات دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در نروژ را در نظر می‌گیریم و داده‌های بیش از 5000 پاسخ‌دهنده نظرسنجی را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. تغییرات با توجه به منطقه مبدأ دانشجویان و اینکه آیا آنها دانشجوی مدرک کامل هستند یا دانشجویان مبادله محور تمرکز است. دانشجویان سطح بالایی از رضایت کلی را گزارش می دهند، به ویژه دانشجویان انتقالی و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان از کیفیت تدریس رضایت دارند. دانشجویان قاره آفریقا گزارش می‌دهند که با وجود اینکه تا حدودی بیشتر با خواسته‌های دانشگاهی مقابله می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی ضعیف‌تری دارند، نسبت به سایرین راضی‌تر هستند، چیزی که با دانشجویان آسیایی وجه اشتراک دارند. تحلیل‌های چند متغیره نشان می‌دهد که نوع تحرک (مدرک کامل، به انتقالی رجوع کنید)، منطقه مبدا، مقابله با مطالبات تحصیلی، رضایت از تدریس و تعامل با نروژی‌ها عوامل پیش‌بینی‌کننده رضایت کلی از تحصیل در نروژ است. فرض بر این است که الگوهای مشاهده شده به تجربیات و انتظارات قبلی مربوط هستند.

 

واژگان کلیدی:

واژگان کلیدی موضوعی، تجربه دانشجوی بین‌المللی، کلیدواژه‌های موضوعی، سیاست‌ها/ استراتژی‌ها - ملی و منطقه‌ای، کلیدواژه‌های روش‌شناختی، نظرسنجی، کلیدواژه‌های موضوعی، بین‌المللی‌سازی در خانه، کلیدواژه‌های موضوعی، آموزش، یادگیری و ارزیابی


 


[1] Jannecke Wiers-Jenssen

* مرکز مطالعه مشاغل، دانشگاه متروپولیتن اسلو، اسلو، نروژ

نویسنده مسئول:

مرکز مطالعه مشاغل، دانشگاه متروپولیتن اسلو، Stensberggata 26، اسلو 0130، نروژ

 


دانلود مقاله