آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/17

مصاحبه و شیوه های جذب در دانشگاه های برزیل: طرح هایی در جهت بهبود



مصاحبه و شیوه های جذب در دانشگاه های برزیل: طرح هایی در جهت بهبود

 

اِوا اُ.اِل. لانتسوگت*[1]، میگل آبامبرز¥[2]، تیاگو ریبیرو€[3] و آنا سوز€ا[4]

*گروه سازه های مهندسی، مهندسی عمران و زمین شناسی، دانشگاه صنعتی دلفت، 2628 سی دی دلفت، هلند

Politécnico*، Universidad San Francisco de Quito، Quito 170901، اکوادور

¥تحقیق و توسعه، آزمایشگاه آبامبرز، 1600-275 لیسبون، پرتغال

Escola de Tecnologias e Engenharia¥، Instituto Superior de Educação e Ciências (ISEC-Lisboa)، 1750-142 لیسبون، پرتغال

€محقق مستقل، 1000 لیسبون، پرتغال

*مکاتبه: e.o.l.lantsogt@tudelft.nl

 

چکیده

اگرچه دانشگاه های برزیل مدعی برابری هستند، این بخش عمدتاً به عنوان غیر شایسته سالار شناخته می شود و جذب دانشگاهی همچنان درون گرا است. پلت فرم لاتس[5]، یک سیستم اطلاعات عمومی برنامه درسی، عناصری از این حمایت گرایی[6] را منعکس می کند. این مقاله دو "دغدغه فکری" را در دانشگاه های برزیل ارزیابی می کند:  ·CV لاتس و معیارها و رویه های ارزیابی در مناقصه های عمومی برای جایگاه های هیئت علمی. وضعیت فعلی به خواننده معرفی می شود و کاستی های این روش ها و تأثیر آنها بر دانشگاه های برزیل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. اصلاحات زیر پیشنهاد شده‌اند: (1) ارزیابی در مناقصه‌های عمومی بر اساس رزومه، مصاحبه، و سخنرانی نمونه داوطلب، (2) حذف رزومه لاتس به عنوان یک قالب الزامی، و (3) استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Microsoft Academic، Google Scholar، ORCID یا ResearcherID برای اطلاعات مربوط به برنامه تحصيلى. با این توصیه ها، برزیل می تواند به سمت یک نظام جذب دانشگاهی بازتر و بین المللی محورتر حرکت کند.

کلمات کلیدی: دانشگاهیان برزیل؛ مصاحبه برای سمت های هیئت علمی؛ رزومه لاتس؛ شایسته سالاری


 


[1] Eva O.L. Lantsoght

[2] Miguel Abambres

[3] Tiago Ribeiro

[4] Ana Sousa

[5] Lattes

[6] Protectionism

· رزومه


دانلود مقاله