آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/17

انتخاب های مقصد دانشجویان بین‌المللی در هلند: یک تحلیل سطح میانی ​​از موسسات آموزش عالی و شهرها



 

انتخاب های مقصد دانشجویان بین‌المللی در هلند: یک تحلیل سطح میانی ​​از موسسات آموزش عالی و شهرها

تیجمن وبر[1]*

کریستف ون مول¥[2]

مارتین اِچ. جی. وولبرز£[3]

*دانشگاه علوم کاربردی هان، دانشکده بازرگانی بین‌المللی، آرنهم، هلند

*£دانشگاه رادبود، جامعه شناسی، نایمخن، هلند

¥دانشگاه تیلبورگ، جامعه شناسی، تیلبورگ، هلند

 

مکاتبه

تیجمن وبر، دانشگاه علوم کاربردی هان، دانشکده تجارت بین‌المللی، آرنهم، هلند.

 

چکیده

این مطالعه به طور کمی ثبت‌نام های دانشجویان بین‌المللی را با استفاده از داده‌هایی که شامل تقریباً هر دانش‌آموز در هلند برای سال‌های 2016-2019 است، بررسی می‌کند. با استفاده از این داده‌ها، ما قادر هستیم یک تحلیل سطح میانی که در آن می‌توانیم ویژگی‌های موسسات آموزش عالی[4] (HEIs) و شهرها را در زمینه تحرک بین‌المللی دانشجویی بررسی کنیم، ​​انجام دهیم. این تحقیق با مطالعه تغییرات بین HEI و با تمرکز بر ثبت نام های واقعی به جای تکیه بر نتایج نظرسنجی به ادبیات تحقیق کمک می کند. چنین مطالعاتی در سطح میانی تا کنون بسیار نادر بوده است، به ویژه در این مقیاس. اگرچه وجوه مشترکی بین انواع مدارک وجود دارد، اما نتایج مختلفی را برای ویژگی های دانشگاهی و شهری می‌یابیم، و به نظر می‌رسد که عوامل تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مهم‌تر است در حالی که برای دانشجویان کارشناسی ویژگی های شهر اثرات قوی‌تری دارد. ایگونه به نظر می رسد که اثر داشتن سهم های موجود از دانشجویان بین المللی برای همه نوع مدرک مهم باشد. جدا از تفاوت‌های بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، یافته‌های ما همچنین نشان می‌دهد که HEI ممکن است مستقیماً بر جریان‌های دانشجویان بین‌المللی تأثیر بگذارد، زیرا این امر گویای برخی از نتایج ما بود. اگرچه این مطالعه فقط بر روی هلند تمرکز دارد، مسیرهای زیادی را به روی تحقیقات تطبیقی ​​آینده در مورد انتخاب های مقصد دانشجویان بین المللی و نقش HEI می گشاید.

 

 

کلید واژه ها: تسهیلات، دانشجویان کارشناسی ارشد، ویژگی های شهری، تحرک مدرک تحصیلی، موسسات آموزش عالی، تحرک دانشجویان بین المللی، سطح میانی


 


[1] Tijmen Weber

[2]Christof Van Mol 

[3] Maarten H. J. Wolbers

[4] Higher Education Institutions


دانلود مقاله