دانشجویان بینالمللی برزیلی: محرکها، موانع و تسهیلکنندهها در آموزش عالی
کارلا سی. بورخس دو آمارال¥*[1]، مارچلو رومانی دیاز¥*[2] و سیمور والچاتر**[3]
*دانشگاه پوزیتیوو، کوریتیبا، برزیل
Escola Superior de Engenharia e Gestão**، سائوپائولو، برزیل
¥برنامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت و مدیریت محیط زیست
(PPGA , PPGAMB)
نویسنده مسئول:
مارچلو رومانی-دیاز، گروه مدیریت، دانشگاه پوزیتیوو،
5300 Pedro Viriato Parigot de Souza، Curitiba 81280-330، برزیل.
چکیده:
دانشجویان بینالمللی تأثیر اقتصادی و فرهنگی فزایندهای دارند: در سال 2011، 4.3 میلیون دانشجوی بینالمللی در سرتاسر جهان وجود داشت و انتظار میرود این تعداد تا سال 2025 از 8 میلیون نفر فراتر رود. مطابق این سناریو، هدف این مقاله تشخیص موانع، تسهیلکنندهها و محرک های اصلی بین المللی سازی[4] دانشجویان است. با 17 دانشجوی بین المللی در سطوح مختلف تحصیلی مصاحبه هایی عمیق صورت گرفت. نتایج نشان میدهد که موانع بینالمللیسازی، انگیزش درونی و بیرونی افراد است. تسهیلکنندههای اصلی بینالمللیسازی، آموزش شبکهسازی و دسترسی به منابع دانشجویی بود؛ و انگیزه های اصلی پیشرفت شخصی و فرصت های شغلی بودند. بنابراین، این مقاله سه سهم اصلی را ارائه میکند: (الف) از نظر آکادمیک در رابطه با موضوع، (ب) از نظر مدیریتی برای مؤسسات، و (ج) برای دانشجویان، بهویژه آنهایی که در سطح کارشناسی ارشد و دکترا هستند. یافتههای دانشجویان برزیلی نیز ممکن است در زمینههای مختلف تحصیلی، بهویژه آنهایی که از کشورهای نو ظهور هستند، اعمال شود.
کلید واژه ها: بین المللی سازی دانشجویان، آموزش عالی، دانشجویان بین المللی
[1] Carla C. Borges do Amaral
[2] Marcello Romani-Dias
[3] Seimor Walchhutter
[4] Internationalization
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن