آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/17

دانشجویان بین‌المللی برزیلی: محرک‌ها، موانع و تسهیل‌کننده‌ها در آموزش عالی



 

دانشجویان بین‌المللی برزیلی: محرک‌ها، موانع و تسهیل‌کننده‌ها در آموزش عالی

کارلا سی. بورخس دو آمارال¥*[1]، مارچلو رومانی دیاز¥*[2] و سیمور والچاتر**[3]

 

*دانشگاه پوزیتیوو، کوریتیبا، برزیل

Escola Superior de Engenharia e Gestão**، سائوپائولو، برزیل

¥برنامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت و مدیریت محیط زیست

 (PPGA , PPGAMB)

 

نویسنده مسئول:

مارچلو رومانی-دیاز، گروه مدیریت، دانشگاه پوزیتیوو،

5300 Pedro Viriato Parigot de Souza، Curitiba 81280-330، برزیل.

 

چکیده:

دانشجویان بین‌المللی تأثیر اقتصادی و فرهنگی فزاینده‌ای دارند: در سال 2011، 4.3 میلیون دانشجوی بین‌المللی در سرتاسر جهان وجود داشت و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2025 از 8 میلیون نفر فراتر رود. مطابق این سناریو، هدف این مقاله تشخیص موانع، تسهیل‌کننده‌ها و محرک های اصلی بین المللی سازی[4] دانشجویان است. با 17 دانشجوی بین المللی در سطوح مختلف تحصیلی مصاحبه هایی عمیق صورت گرفت. نتایج نشان می‌دهد که موانع بین‌المللی‌سازی، انگیزش درونی و بیرونی افراد است. تسهیل‌کننده‌های اصلی بین‌المللی‌سازی، آموزش شبکه‌سازی و دسترسی به منابع دانشجویی بود؛ و انگیزه های اصلی پیشرفت شخصی و فرصت های شغلی بودند. بنابراین، این مقاله سه سهم اصلی را ارائه می‌کند: (الف) از نظر آکادمیک در رابطه با موضوع، (ب) از نظر مدیریتی برای مؤسسات، و (ج) برای دانشجویان، به‌ویژه آنهایی که در سطح کارشناسی ارشد و دکترا هستند. یافته‌های دانشجویان برزیلی نیز ممکن است در زمینه‌های مختلف تحصیلی، به‌ویژه آنهایی که از کشورهای نو ظهور هستند، اعمال شود.

کلید واژه ها: بین المللی سازی دانشجویان، آموزش عالی، دانشجویان بین المللی


 


[1] Carla C. Borges do Amaral

[2] Marcello Romani-Dias

[3] Seimor Walchhutter

[4] Internationalization


دانلود مقاله