آغاز ثبت نام نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران




تاریخ مقاله : 1403/6/17

چارچوب بندی در زمینه جذب دانشجویان بین المللی: مقایسه سراسری هویت سازمانی آنلاین دانشگاه ها



 

چارچوب بندی در زمینه جذب دانشجویان بین المللی: مقایسه سراسری هویت سازمانی آنلاین دانشگاه ها

پرنیل گردین آنتوانت ون در ریجت[1]*

* نویسنده مسئول:

دانشگاه آمستردام، گروه علوم ارتباطات،

صندوق پستی 15791، 1001 NG آمستردام، هلند

 

 

چکیده:

تحرک جهانی دانشجویان در حال افزایش است و جذب دانشجویان بین المللی به جد، در دستور کار موسسات آموزش عالی قرار دارد. دانشگاه ها با برقراری ارتباط هویت سازمانی متمایز در وب سایت های خود می توانند خود را از رقبا متمایز سازند و تصویری مثبت برای جذب دانشجویان بین المللی مستعد ایجاد کنند. در این مطالعه، هویت سازمانی آنلاین دانشگاه های برتر در 12 کشور با تحلیل شبکه معنایی* مقایسه شده است. این مقایسه سراسری نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف با استفاده از چارچوب‌های مختلف (ترکیبی از) در چهار موضوع شناسایی شده: مشخصه های داخلی، منابع دانشجویی، موقعیت و امور خارجی، و شهروندی سازمانی، یک هویت سازمانی آنلاین متمایز ایجاد می‌کنند. این بینش ها در توسعه استراتژی های ارتباطی توسط دانشگاه ها و دولت های ملی مفید است.

 

کلید واژه ها: هویت جمعی، آموزش عالی، دانشجویان بین المللی، مقایسه سراسری، چارچوب بندی، تحلیل شبکه معنایی


 


[1] Pernill Gerdien Antoinette van der Rijt

*  یک نوع پایگاه دانش است که «روابط معنایی بین مفاهیم» را در یک شبکه نمایش می دهد


دانلود مقاله