مشارکت بین المللی دانشجویان برای تداوم پذیری مشارکت در اوقات فراغت: رویکردی یکپارچه از زنجیره وسیله- هدف و فرهنگ پذیری
ناهیون لی[1]*
گروه مدیریت کنوانسیون و نمایشگاه، دانشکده تحصیلات تکمیلی، دانشگاه کیونگ هی، سئول 02447، کره؛ nahyunlee10@gmail.com
بونگ سئوک کیم[2]
تبادل بین المللی آموزش، وزارت آموزش، موسسه ملی آموزش بین المللی، سئونگنام-سی 13557، کره
*مکاتبه: herz5@khu.ac.kr; Tel.: +82-2-961-0866
چکیده
این مطالعه مشارکت دانشجویان بینالمللی را در فعالیتهای اوقات فراغت با استفاده از دادههای به دست آمده از یک روش یکپارچه بررسی و از طریق فرهنگپذیری و رویکردهای زنجیرهای وسیله-هدف تحلیل نمود. برای شناسایی انواع فرهنگ پذیری، یک تجزیه و تحلیل خوشه ای انجام شد. یک بررسی کیفی اولیه با 30 پاسخدهنده، مطالب پرسشنامه را طرح نمود، و یک نظرسنجی کمی برای ساختن نمودارهای ارزشی با هدف قرار دادن 415 پاسخدهنده انجام شد. تجزیه و تحلیل خوشه ای، پذیرش دوفرهنگی، حفظ فرهنگ میراث، و به حاشیه سازی دو فرهنگی را به عنوان انواع متمایز که سطح فرهنگ پذیری را در بین دانشجویان بین المللی متمایز می سازد، شناسایی کرد. نتایج حاصل از سه نوع فرهنگپذیری نشان میدهد که مطالب مهم و پیوندهای قوی بین ویژگی-نتیجه و پیامد-ارزش در هر سطح نشان دهنده افکار درونی و ارزش نهایی دانشجویان بینالمللی است. چنین انجمنهای قوی، نمودارهای ارزشی را ارائه میدهند که بر اساس انواع فرهنگسازی متفاوت است. چنین یافته هایی نشان می دهد که در دسترس بودن خدمات اوقات فراغت برای تأمین بهتر علایق ویژه دانشجویان بین المللی در مراحل مختلف فرهنگ پذیری ضروری است. با توجه به اینکه تحرک دانشجویان بین المللی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، متخصصان و سازمان های مربوط به اوقات فراغت باید درک کنند که مشارکت پایدار دانشجویان بین المللی در اوقات فراغت تنها در صورتی محقق می شود که به بسترهای های فرهنگی توجه شود.
واژههای کلیدی: فرهنگپذیری دانشجویان بین المللی؛ زنجیره وسیله- هدف؛ فعالیت های اوقات فراغت؛ نمودار ارزش سلسله مراتبی
[1] Nahyun Lee
[2] Bong-Seok Kim
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن