تأثیر همهگیری COVID-19 بر دانشجویان بینالمللی در ژاپن و ایالات متحده: مطالعه تطبیقی از بستر ملی و نهادی
موسسه فناوری توکیو، ژاپن
کریشنا بیستا[2]
دانشگاه ایالتی مورگان،ایالات متحده
یوکاری ماتسوزوکا[3]
دانشگاه هیتوتسوباشی، ژاپن
دانشکده محیط زیست و جامعه، موسسه فناوری توکیو، 2-12-1-W1-12، مگورو-کو، توکیو، ژاپن
چکیده
هدف این مطالعه مقایسه تأثیر همهگیری COVID-19 بر دانشجویان بینالمللی در ژاپن و ایالات متحده بر اساس چارچوبی است که تأثیر سیاستهای دولت و پاسخهای دانشگاه را بر تجربیات و انتخابهای دانشجویان بینالمللی نشان میدهد. تجزیه و تحلیل 494 پاسخ نظرسنجی نشان میدهد که تفاوتهای قابلتوجهی بین دانشجویان بینالمللی در ژاپن و ایالات متحده در کسب اطلاعات، مشکلات مالی، سردرگمی در مورد ویزا، و تعصب/تبعیض محسوس، که به نظر میرسد تحت تأثیر سیاستهای دولت و سیستمهای حمایتی نهادی در دو کشور است، وجود دارد. آنها همچنین تجربیات متفاوتی از کلاس های آنلاین و خدمات مشاوره را گزارش کردند. شرکت کنندگان از کشورهای با درآمد کم-متوسط کمتر تمایل دارند مشکلات مالی و تأثیر بیشتر بر اشتغال را نسبت به کشورهای با درآمد متوسط- بالا گزارش کنند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان، کاهش جریان دانشجویی از کشورهای خود را پیش بینی کردند. برای رفع نیازهای خاص دانشجویان بین المللی و تحقق آموزش بین المللی جذاب و پایدار، متلزم تلاش های هماهنگ بیشتری از جانب دولت و دانشگاه ها خواهد بود.
کلمات کلیدی: مشاوره، کووید-19، اشتغال پذیری، دانشجویان بین المللی، ژاپن، تحرک، شغل پاره وقت، ایالات متحده آمریکا
* نویسنده مسئول:
ایمیل: yusato@tse.ens.titech.ac.jp
[1] Yuriko Sato
[2] Krishna Bista
[3] Yukari Matsuzuka
رفتار مسافرتی دانشجویان بین المللی: رابطه بین تحصیل در خارج از کشور و انتخاب مقاصد گردشگری آنها
مطالعه وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی - مطالعه موردی دانشجویان بین المللی در دانشگاه توئنته
چگونه مسیر سازگاری دانشجویان بین المللی دانشگاه در اوکراین را هموار سازیم
تجربیات دانشجویان بین المللی در برنامه های مقطع کارشناسی ژاپن
احساس تعلق دانشجویان بین المللی به انجمن ها در دانشگاه توئنته[1]: یک تحقیقی اکتشافی در مورد مشارکت کنندگان آن